Un evaluator de risc la securitatea fizică este o persoană responsabilă de evaluarea și identificarea potențialelor amenințări și vulnerabilități în ceea ce privește securitatea fizică a unei organizații, a unei clădiri sau a unui sistem.
Rolul principal al unui evaluator de risc la securitatea fizică constă în analiza detaliată a infrastructurii fizice, a procedurilor de securitate și a altor aspecte relevante pentru a identifica posibilele puncte slabe și amenințările la adresa securității.
Un evaluator de risc la securitatea fizică trebuie să aibă cunoștințe solide în domenii precum securitatea fizică, proceduri de securitate, tehnologii de securitate, analiză a riscurilor și legislație relevantă în domeniul securității.
În concluzie, alegerea de a face un curs de evaluator de risc poate fi benefică pentru dezvoltarea personală și profesională, oferindu-ți abilități și cunoștințe esențiale în domeniul securității.
DURATA PROGRAMULUI
180 de ore, din care:
- 60 de ore pregătire teoretică
- 120 de ore pregătire practică
AUTORIZĂRI
Cursul este acreditat de Ministerul Muncii și Justiției Sociale și autorizat de IGPR – Inspectoratul General al Poliției Române. La absolvirea cursului se eliberează un Certificat de absolvire emis de Ministerul Educației Naționale pentru ocupația „Evaluator de risc la securitate fizică”- cod COR 242115, recunoscut pe plan național.
CONFORM
LEGE nr. 333 din 08.07.2003 (**republicată**)(*actualizată*) privind paza obiectivelor, bunurilor, valorilor și protecția persoanelor* (actualizată la data de 1 decembrie 2015*)
INSTRUCȚIUNE nr. 9 din 01.02. 2013 privind efectuarea analizelor de risc la securitatea fizică a unităților ce fac obiectul Legii nr. 333/2003 privind paza obiectivelor, bunurilor, valorilor și protecția persoanelor.
HOTĂRÂREA nr. 301 din 11.04.2012 actualizată conform HG 1002/23.12.2015, privind normele metodologice de aplicare a Legii nr. 333/2003 privind paza obiectivelor, bunurilor, valorilor și protecția persoanelor.
COMPETENȚE DOBÂNDITE
- Utilizează instrumente și aplicații digitale pentru planificarea, organizarea și desfășurarea activității;
- Aplică prevederile legale referitoare la normele de protecție a mediului;
- Aplică prevederile legale referitoare la sănătatea și securitatea în muncă și etica profesională;
- Analizează și identifică soluții la problemele găsite;
- Gestionează relațiile cu clienții;
- Asigură aplicarea legislației și conformitatea cu cerințele legale;
- Utilizează tehnici de consultare;
- Scrie rapoarte privind activitatea specifică;
- Aplică principiile legale privind organizarea securității fizice, utilizează terminologia din domeniul riscului;
- Utilizează principiile de operaționalizare a componentelor sistemului de securitate;
- Analizează documente, date și stabilește contextul de evaluare a riscurilor de securitate fizică din obiectiv;
- Aplică instrumente, utilizează tehnici specifice și analizează informații în procesul global de identificare, analiză și estimare a riscului de securitate fizică;
- Utilizează metode și tehnici de tratare a riscurilor de securitatea fizică;
- Întocmește documentația de evaluare și tratare a riscurilor.
DOCUMENTE NECESARE ÎNSCRIERII:
- cerere, notă de informare, contract și declarație: le puteți obține de aici
- test de evaluare inițială a cunoștințelor/competențelor privind securitatea mecanofizică, sistemele de alarmare împotriva efracției, monitorizarea sistemelor de alarmare, serviciile de pază și managementul de securitate – punctajul de trecere – minim 70%;
- copie după buletin/carte de identitate;
- copie după certificatul de naștere;
- copie după diplomă de studii superioare cu diplomă de licență;
- cazier judiciar pentru curs de specializare;
CONDIȚII NECESARE ÎNSCRIERII
- studii superioare cu diplomă de licență;
- test de evaluare inițială a cunoștințelor/competențelor privind securitatea mecanofizică, sistemele de alarmare împotriva efracției, monitorizarea sistemelor de alarmare, serviciile de pază și managementul de securitate – punctajul de trecere – minim 70%.
ÎNSCRIERE
Pasul 1: DESCĂRCAȚI DOCUMENTELE și le completați, fie electronic, fie scris de mână. Puteți printa documentele, să le semnați și să le ștampilați sau să le completați electronic, după caz.
Pasul 2: După completarea documentelor conform pasului 1, alături de documentele solicitate – lista documentelor necesare fiind specificată în funcție de curs – scanându-le, transmiteți-le pe e-mail la adresa office@sectra.ro.
Pasul 3: În maxim 24 de ore de la transmiterea documentelor, colegii noștri vă vor contacta pentru confirmare, iar după finalizarea înscrierilor, fiecare cursant va primi pe adresa de e-mail indicată în cererea de înscriere:
- Datele de acces;
- Factura în format electronic.
Informații suplimentare vor fi transmise pe parcursul desfășurării cursului.